dj quintino, 5 uur fietsen & dolfijnen tour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Karin Velde - WaarBenJij.nu dj quintino, 5 uur fietsen & dolfijnen tour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Karin Velde - WaarBenJij.nu

dj quintino, 5 uur fietsen & dolfijnen tour

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

22 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

hallo allemaal,

weer een berichtje van mij (dat werd tijd)..
zal ik maar beginnen bij 2 weken geleden haha..

het was een gewone stage week alleen lekker een extra dagje vrij!
woensdag waren we vrij omdat het hier in Suriname een nationale feestdag was, Phagua..
Phagua is een Hindoe feest dat jaarlijks rond de maand maart gevierd wordt en een combinatie is van een lentefeest, een feest van de overwinning van het goede op het kwade en een nieuwjaarsfeest..
maar voor ons betekende het dus gewoon een vrije dag! dus dinsdag konden we lekker uit..
we hadden kaartjes voor dj Quintino (uit nederland van het liedje rap das armaz) gehaald, die kwam in de havanna lounge..
was echt super leuk!
alleen stond de muziek veel te hard, ben nog 4 dagen doof geweest en heb op stage geen bloeddruken meer kunnen meten haha..
maar zo met dat dagje extra vrij schoot de stage week wel op en hadden we zo weekend...
in het weekend zijn we lekker uit eten geweest en hebben we een fiets trip door de buitenwijken van paramaribo gedaan..
5 uur fietsen met gids die ons de arme en rijke wijken heeft laten zien en ons mee heeft genomen naar de zondagmarkt..
veel surinaams fruit geproefd en we hadden heerlijk weer om te fietsen
(was verbrand!)
en we waren duidelijk het fietsen niet meer gewend, jemig wat een zadelpijn..
afgelopen week heb ik op stage weer een weekje op de verloskamer gestaan..
echt super leuk! 2 bevallingen gezien (ik mocht het kindje daarna opvangen en verzorgen)..
en heb in de OK ook meegekeken met een keizersnee.. ook echt super gaaf om te zien!
verder was het erg rustig op de verloskamer dus ben elke dag eerder naar huis gegaan of heb daar televisie gekeken met het personeel ;)..
dit weekend hebben we een dolfijnentour gedaan..
op de suriname rivier met een klein bootje..
hebben wel dolfijnen gezien maar op de foto krijgen lukte nog niet echt..
na het dolfijnen spotten door gevaren naar Nieuw Amsterdam om daar het oude fort en gevangenis te bezoeken..
was erg leuk om te zien en meteen weer een geschiedenis lesje gehad ;)..
we gaan nu lekker zwemmen dus tot het volgende berichtje!!
ciao!!
dikke kus Karin

• 22 Maart 2009 - 18:05

Melissa En Fenneke:

Hallo Karin,

Met ons is alles goed, we zitten op de verjaardag. Mijn papa en Fenneke haar neef is jarig!!
    Je papa en mama zijn er ook.. Hier is het gezellig!
    Bij jou ook wel zo te zien! Leuke foto's.
    Wat een leuk idee om daar te gaan fietsen!
    We hopen dat je de laatste maand ook goed doorkomt en wensen je veel plezier..

Groetjes en liefs Melissa en Fenneke

• 22 Maart 2009 - 19:14

Dennis:

Hey lieverd!

Zijn weer leuke foto's die je erbij heb zitten.
    Vooral de fietsfoto zo door de bush-bush ziet er leuk uit!

Nog 4 weekjes genieten daar... ;)

Kusje

• 28 Maart 2009 - 18:17

Gerda:

Hallo Karin,
    Ik reageer niet op je bericht maar wil even weten hoe het met je is. Lukt het allemaal en heb je het nog naar de zin?
    Je maakt in ieder geval een hoop mee, bevallingen operatie's etc en daarnaast nog tourtochten en dolfijnen geweldig hoor.
    Geniet maar lekker zoiets maak je niet dagelijks mee.
    tot kijk