en dat was mijn laatste weekend hier.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Karin Velde - WaarBenJij.nu en dat was mijn laatste weekend hier.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Karin Velde - WaarBenJij.nu

en dat was mijn laatste weekend hier..

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 April 2009 | Suriname, Paramaribo

hoi hoi..

nu schiet het echt op, ga alweer bijna naar huis..
mn laatste weekend zit er al bijna op
maar laat ik eerst ik beginnen bij vorige week donderdag..

vorige week donderdag hebben we een echte Surinaamse kookcursus gevolgd..
wij werden in een grote keuken door een klein Surinaams vrouwtje aan het werkt gezet..
je kon zelf kiezen welke surinaamse gerechten je wou leren maken..
bij ons is het geworden: petjil (gekookte groenten zoals kool, taugé, spinazie en kousenband met zelfgemaakte pinda sambal)
baka bana (gebakken banaan)
bara (hindoestaans gerecht: een soort hartige donut)
en natuurlijk de echte Surinaamse roti gevuld met gele pesi..
het was super leuk om te doen en moet zeggen dat alles nog gelukt is ook..
haha op mijn roti rol kunsten na dan..
mijn roti bladen worden niet rond, niet eens iets wat lijkt op rond :P..
maar daar moet ik thuis dan maar is mee gaan oefenen..

afgelopen week was mijn laatste stage week alweer..
heb nog erg veel lol gehad met collega's en ga ze ook zeker missen
(en zij mij ook als ik ze mag geloven :P)..
mijn eindbeoordeling ook gehad op stage en ben er erg blij mee! een dikke 9!
op mijn laatste dag op taart getrakteerd en toen was toch echt het afscheid daar..
voelde heel raar om daar nu al weg te gaan na een ontzettend leuke tijd te hebben gehad..

maar de laatste anderhalve week vrij is ook wel super lekker..
en ons laatste weekend alweer..
en van de laatste dagen moet je natuurlijk vol op genieten haha!
donderdag na stage snel naar huis douchen en omkleden om vervolgens met de andere meiden van stage (agneta, margo, lisanne, lian, chrisje, petra en marit) wat te gaan drinken op het terras van 't vat..
was super gezellig en daana doorgegaan naar de chi min om heerlijk chinees te eten..
daarna ff geslapen en vervolgens 's avonds uit geweest met het zelfde groepje bij de havanna lounge..
vrijdag avond uit geweest bij la caff met marit, kirti petra en agnetha..
super gezellig gehad en onwijs gelachen..
na twee uurtjes geslapen te hebben weer mijn bedje uit..
en zaterdag avond weer uit eten met agnetha en petra..
en je raad het al.. weer uit nu naar de zsa zsa zsu met kirti, petra en agnetha..
van mn laatste weekendje hier genoten!
morgen gaan we de jungle in..
dus jullie kunnen snel weer een berichtje van me verwachten,

veel liefs en tot over een week!!
karin


  • 12 April 2009 - 16:02

    Dennis:

    Nog 1 weekje!!!! :D

    En dan gaat mijn keukenprinsesje haar kunsten vertonen in Nederland... ;)
    Haha!

    Kusje

  • 12 April 2009 - 18:28

    Pap En Mam:

    Ziet er goed uit ook wij verwachten dat er bij ons gekookt wordt.

    dikke kus

  • 13 April 2009 - 20:09

    C&A:

    he meis - wij sluiten ons graag bij je ouders en Dennis aan....wanneer kom je in Alphen koken???

    hahah dikke kus!

  • 15 April 2009 - 21:01

    Marjolijn:

    Eej meissiej,,
    Ook ik verwacht net als de andere die hierop gereageerd hebben iets te proeven van je kookkunsten,,kijken of ik het lust:P
    Maar nu kom je echt al bijna weer naar huis,,:D
    En dan eerst je thuis kom feestje en dan koninginnedag! gezellig!
    Nou geniet van je laatste vrij daagjes in Suriname!!

    Dikke knuffel
    Majo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Karin

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 24026

Voorgaande reizen:

29 Januari 2009 - 20 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: